donderdag 4 september 2008

Even een beetje technisch verhaal

De fase in het FabLab sluit ik voorlopig af.

De start daar was vliegens-vlug, maar later kwam er toch wat vertraging in het proces, omdat de Modela-software die we gebruikten om de freesmachine aan te sturen niet altijd het resultaat (lees: de styrofoam mal) opleverde dat we verwachtten. Uiteindelijk kwam Mike met een oplossing voor dit probleem, dat bij mij wel wat frustraties had veroorzaakt.

Zat in het 3D-model, dat met CAD-software werd ontworpen, eerst eigenlijk alleen maar de PI zelf en ontwierpen we de 'doos' (waarin de siliconenrubber gegoten wordt) eromheen met de Modela-sofware, bij de laatste (geslaagde!) poging werd die 'doos' eromheen óók in het 3D-model opgenomen. Zo konden we het productieproces beter zelf in de hand houden.

Nu ga ik thuis verder met het vullen van de foammallen met siliconenrubber. Iedere dag eentje, neem ik me voor. En dan de nacht in voor het uitharden. Zeven PI's, drie Sigma's. En vervolgens half/eind september naar het ROC van Amsterdam (Brood & Banket) voor het vullen van de siliconen mallen met chocolade.

Ondertussen werk ik aan de publiciteit. Mijn artikel voor Euclides, hét vakblad voor de wiskundeleraar, is door de redactie met enthousiasme ontvangen en komt in het oktobernummer. Goed teken: de redactieleden vroegen mij al wat letters voor henzelf te reserveren ... .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten